2014. 12. 01.

Rizses lecsó

Egy időben egy budai belvárosi étteremben folyton a Ratatouille rajzfilm ment. Mivel a közelben laktam és a baráti társasásom is, így hetente többször megfordultunk ott és betéve ismertem a mesét. Azaz majdnem betéve, ugyanis mindig hang nélkül ment. Elképzeltem a történést a remek mimikák alapján, mígnem egy otthoni dvd-zés során a kisebb társaság megszavazta esti filmnek és így kerek lett a mese. Úgy, ahogy kell! Hanggal!
Kezdve a címmel: mi a ratatouille? Francia lecsó, ami alapvetően abban tér el a magyartól, hogy cukkini és padlizsán is kerül bele. Az én lecsóm kicsi innen, kicsi onnan. Anyu mindig vagy tojásos, vagy rizses lecsót készített, de mivel mindkettőt szeretem, én most ezt is vegyítettem.
Fél fehérhagymát és 1 fokhagymát szegmenseire vágtam vékonyan, 1 tv paprikát, 1-1 piros és zöld pritaminpaprikát vékony csíkokra, 1 kicsi cukkinit először félbevágva, majd vékony szeletekre, végül 5 paradicsomot cikkelyekre szeleteltem. Egy nagy serpenyőben felhevítettem egy nagy púpozott evőkanál kacsazsírt és enyhén mindent megpirítottam rajta. Amikor már a paradicsom jól kiengedte a levét, hozzáöntöttem épp egy kis pohárnyi vizet, majd felfőztem. Só és bors közben elengedhetetlen. Szeretem, amikor még roppanós marad a zöldség, nem veszíti el teljesen a zamatát és a színét sem. Tojásos rizzsel tálaltam és csak keveset hagytam. Mennyei fehér bort ittam hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése