2014. 12. 02.

Zsidócseresznyés tészta

Amióta megvan a Theo nem létezik, hogy naponta legalább 2 órát ne lennék a szabadban. Látva az édes izgalmat az arcán, mindegy milyen az idő, nekem is kedvem van menni. Holott korábban otthon a garázsban beszálltam a kocsimba, a munkahelyem garázsában kiszálltam, aztán megismételtem az egészet visszairányba. Egészen új szerkóim lettek, mint a gumicsizma, az esőkabát, a kutyás mellény, a nemsajnálom nadrágok.
Érzem az évszakok szépségét, a bennük lévő energiákat, amikkel mi magunk is változunk. Ha hagyjuk! A kedvencem az ősz. Míg nyáron az egyszerre sok fajta, csipegetős, könnyű ételeket szeretem, addig az ősszel az egytálételeket. Mindig megadom a módját a szép terítéknek, de olyan nyugtató pizsamában, a jó meleg szobában olvasás, vagy zenehallgatás közben eszegetni!
Ismerős a physalis? Zsidócseresznyének is hívják, ízre kellemesen édes és enyhén savanykás is egyben. Olyan formára, mint a koktélparadicsom. Egy 10dkg-os doboz körülbelül 700Ft és a piacokon, Spar-okban kapható.
4 alsócomb filét gondosan megmostam, papírtörlővel megszárítottam, sóztam és borsoztam. Minden oldalát kevés forró olajon megpirítottam, majd hozzáadtam 4 szem elnégyelt physalist, 2 cikkekre vágott paradicsomot, egy szintén cikkekre vágott lilahagymát, 8 szem felezett zöld olivabogyót és egy sárgarépát, amit felkarikáztam. Felöntöttem vízzel, ami éppen a húsig ért csak és fedő alatt 20 percig főztem. Közben ügyeltem arra, hogy az étel ne tapadjon a serpenyő falához. Aztán tovább főztem fedő nélkül, amíg a víz elpárolgott és szép szaftossá vált a ragu. Tepszire helyezve 180fokon előmelegített sütőben konkrétan rápirítottam a pipijeimre úgy 15-20 percig. A színén látszani fog amikor kész! Ekkor szálirányban nagyobb darabokra szétfejtettem a húst és az egészet főtt rizstésztával összekevertem. Az időzítés végett, a tészta jó 10 perc alatt elkészül. 2 physalist vágtam rá, mert nyersen is isteni finom, nem beszélve a gyönyörű őszi színeredményről!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése