2014. 11. 30.

Zöldségfasírt

Sosem voltam pazarló, de fokozatosan tanultam meg kezelni a környezetem adta javak és a saját energiám finom együttműködésének folyamatát. Észre sem vesszük, hogy mi mindent dobunk ki, hogy milyen hamar válunk meg más számára fontos elemektől. Én már olyannyira koncentráltan gyűjtöm a háztartási hulladékot, hogy szinte alig kerül valami a mindenes kukába. Hogy jön ez a főzéshez? Onnan indul ki minden! Korábban már írtam, most pedig újra kihangsúlyozom, hogy vétek ételt kidobni! Én mindent felhasználok, amit csak lehet. Maradékból főzni nem szégyen, hanem kihívás. Nem spórolás, hanem takarékos gazdálkodás.
Ennek szellemében sütöttem egy jókora adag zöldségfasírtot. Mi maradt a pulton? Fél vöröshagyma, brokkoli szár, tenyérnyi cékla, fél sárgarépa és egy kevés zeller gumó. Mindent lereszeltem, egy tojással, sóval, borssal és annyi zabliszttel (kb. 2-3 evőkanálnyi) összekevertem, amitől szépen összeállt, majd nem túl forró olajon mindkét oldalát megsütöttem. A formát sem bonyolítottam agyon, kanállal egy adagot a serpenyőre helyeztem és picit ellapítottam. 
Snidlinges joghurttal kellemes!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése