2014. 11. 27.

Tökmagos rizs

Kerestem az egyszerű jelző szinonimáit, hogy ne legyek már olyan unalmas, amikor a nehézségi fokokat minősítem és többek között ezeket találtam: szerény, puritán, dísztelen, feltűnés nélküli, szimpla, klasszikus, letisztult, sima, hétköznapi. Maradtam az egyszerűnél!
Elő a rizses csészémmel és 1:2-es arányban főztem egy adag rizst. Úgy készítem, hogy van amikor kevés zsiradékon megpirítom a rizst, amíg szép hófehér lesz, de van amikor elhagyom ezt a műveletet, mert könnyebb lesz az állaga. Mindig attól függ, mihez használom, fogyasztom utána. A rizs mennyiségének megfelelően kétszer annyi vízzel felöntöm és felforralom. Az első rottyanáskor megkeverem, majd lassú tűzön főzöm puhára fedő alatt. Nagyon fontos, hogy innentől kezdve már nem javasolt keverni, mert mászkos, ragadós lesz. Szóval, amíg a rizs főtt, egy serpenyőben hevítettem nem több, mint 3 evőkanál olajat, amire ráhelyeztem 14 vékony karika póréhagymát. Tartalékra vettem a főzőlapot és szép barnára sütöttem a hagymát. A végén hozzáöntöttem a rizst, sóztam és a frissen őrölt bors sem maradhatott el, majd szórtam rá pár szem tökmagot. Szeretem hallgatni a rizs sercegését a serpenyőben, amitől pont olyan ropogós lesz, ahogy mindig is szerettem.
Simply einfach!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése