2014. 11. 26.

Kéksajtos burgonyatallér

Felénk krumplinak hívják, sokan burgonyának. Nem is ez a lényeg, hanem hogy egy újabb egyszerű, nagyon hamar elkészíthető étel. Nem azért használom mindig az egyszerű szót, mert más szót nem tudok, hanem mert az elkészítés erősségi fokozatán az ételeim jellemzően nem lépik át ezt a szintet. Legyen bárki kezdő, vagy tapasztalt, nem igényel túlzott szakács tudást. 
Egy nagy sárgakrumplit fél cm-es vastagságúra felkarikáztam és félkeményre főztem. Egy kacsazsírral kikent tepszire helyeztem úgy, hogy a szeletek kicsit fedték egymást a sorban. Megszórtam dán kéksajttal, azzal az isteni krémessel és néhány szelet újhagymával. Nem sóztam, mert a sajt igen intenzív ízű, majd 180fokon előmelegített sütőben puhára sütöttem. Ez csak pár percet jelent, azonnal fogyasztható utána! Nagyon szeretem a frissen őrölt borsot, ami ez alkalommal sem maradhatott el.
Készíthető lilahagymával, vagy vöröshagymával, elhagyható a sajt, vagy helyettesíthető más, kevésbé karakteres, de könnyen olvadóval, mint például a Trapista, vagy a Pannónia sajtokkal. Friss petrzselyem kerülhet rá, vagy egy komplex fűszerkeverék. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése