2014. 11. 30.

Paradicsomos rizseshús

Imádom az egytálételeket! Változatosak, gyorsan elkészíthetőek. Egy ciprusi barátnőm facebook oldalán láttam egy ránézésre magyaros rizseshúsnak tűnő ételt, aminek a folytatásban voltak az alapanyagai. Görögül nem tudom, de képről már oviban felismertem a paradicsomot, így a korán megszerzett ismeret birtokában egész bátran fogtam hozzá a feladatnak.
Felvágtam 6 gerezd fokhagymát úgy, mint ahogyan a szeletelt mandulát árulják, azaz vékony, hosszanti irányban. 2 nagy méretű paradicsomot félbevágtam, a középső zöld részét (ahol a szára van) kivágtam, majd vékonyan, szintén hosszanti irányban felszeleteltem. Egy lábasban olivaolajon megpuhítottam őket, sóztam, egész borsoztam, pár szem szegfűszeget dobtam bele és hozzáadtam két maréknyi gulyáslevesnek való marhahúst. A paradicsom levet ereszt, tehát durván pirulni semmi nem fog, ettől függetlenül muszáj a folyadékpótlás, amiben a hús megfő. Bő lé kell, legalább két ujjnyival legyen a hús felett a mennyisége, mert a végén egy csészényi rizs puhult meg szépen a hússal a fűszeres lében. Én közepes fokozaton (5) főztem, hogy kényelmesen összeérjenek az ízek.
Most küldenék egy adagot a barátnőmnek, hogy ízre mit szól hozzá, mert nekem bejön! Nagyonisbejön!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése