2014. 11. 30.

Sajtkosár spárgával

Imádok szinte minden gyümölcsöt, de én az a 'szedd magad'-ra alkalmatlan ember vagyok, aki úgy teleeszi magát már a szedés elején, hogy sem ereje, sem kedve nem marad az igazi feladatra. Egyszer voltam eperföldön. Én majdnem a virágot is megettem, de a sárga, még nem érett epret majd mindet.
Mindig végigfutott rajtam a boldogság megannyi csodával párosulva, amikor a nagybátyám kosárszámra hozta nekünk a finomabbnál finomabb idénygyümölcsöt. De jó lenne, ha ez most is így lenne!
Javában tartanak a spárga-eper hetek, aminek azért is örülök, mert egy olyan zöldségről és gyümölcsről van szó, amiknek megannyi variánsa létezik.
Egy először összegyűrt, majd kiterített négyzet formájú sütőpapírt belehelyeztem egy fém sütőformába, aztán Pannónia sajtot reszeltem bele úgy, hogy a peremén is legyen a papíron sajt, ne csak a közepén. A gyűrésnek azért van szerepe, mert így nem az edény sima falának mintáját veszi fel a sajt, hanem egyenetlen marad a széle. 180fokon 20 perc alatt sajtkorsárkát sütőttem. Pároltam sárgarépát, spárgát, aminek levágtam természetesen az enyhén fás részét alul, a szár többi részét pedig úgy 5cm-es szeletekre vágtam. A felső résszel és a sárgarépával megtöltöttem a sajtkosarat, a maradék spárgát kevés sóval, borssal és tejföllel krémmé turmixoltam. Rukkola, csíra, eper, egy szelet sonka, a sajtkosárka és kész is egy könnyű vacsora.
Ez szezonálisan is készíthető, idény zöldségekkel, vagy pusztán sajtokkal is megtölthető a kosár, esetleg avocado krémmel tálalva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése