2014. 11. 26.

Almás zellerleves

Az egyik legélesebb emlékem a gimis éveimből, hogy gyakran kimaradtam órákról, leginkább az utolsó évben és nem tudom rekonstruálni, hogy mikor tanultam. Ez magyarázható azzal is, hogy régen volt már, de egy biztos ezekből az évekből, hogy hazatértem után mindig megpakoltam egy nagy tálat almával és az egészet együltő helyemben megettem. Akár 1kg-ot is!
Az alma töretlen helyet foglal el a gyümölcsversenyben  nálam és nincs hét, hogy valamit ne készítenék belőle. A zellert is szeretem, így kipróbáltam egy olyan kombinációt, ami elsőre talán fura, de én nagyon kedvelem.
Egy egész zellergumót meghámoztam, felkockáztam és kevés sóval, valamint 3 babérlevéllel feltettem főni. Közben a zellerhez hasonló méretre felaprítottam héjastul egy almát, amit tobábbfőztem a zellerrel. Serpenyőben felhevítettem 2 evőkanál mascarponet és 2 evőkanál cukrot, 2 merőkanál lével a lábasból, amihez mertem a zeller-alma sűrűjéből is. Összeturmixoltam, majd visszaöntöttem a főedénybe.
Ezt a levest legalább egy napi pihentetés, összeérés után hidegen ajánlom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése