2014. 11. 26.

5 hagymaleves

Egyetemista koromban szigorúan csak vizet és teát ittam. Maximum tonicot. Engem nem lehetett megrontani. Aztán rájöttem a bokatörésem alatt, hogy milyen finom az alkoholmentes sör. Nem értettem nagyon a kapcsolatot, hogy miért pont sört kívántam hónapokon át, amikor előtte sosem ittam, de a vágy az vágy. Ma egyáltalán nem jut eszembe a sör, sok finom kv-t iszom, igazi zöld teát és minőségi borokat. Ez talán olyan, mint a zenei stílus. Azt mondta a Franciska, hogy akkor fogom tudni, hogy érett felnőtt nő vagyok, amikor értékelni tudom a jó jazz-t. Amikor este főzök, szívesen borozgatok közben, mi ugyanolyan elengedhetetlen része ennek a szeánsznak, mint a jó zene. A munka rosemmal illusztráltam a hagymalevesem. Így valahogy kellemesebb volt főzni :-)
Mindenből 1 recept! 1 vöröshagymát, 1 fehérhagymát, 1 lilahagymát, 1 fej fokhagymát és kb. 10 cm póréhagymát felszeleteltem. Nem kockákra vágtam, hanem hosszanti irányban cikkekre! Egy evőkanálnyi kacsazsírban picit megpirítottam őket, aztán felöntöttem annyi vízzel, ami ellepte. Sóztam, de csak módjával és borsoztam is, majd az első forrás után tartalékon puhára főztem. Kiemeltem belőle egy merőkanálnyi adagot, amit összeturmixoltam és visszaöntöttem, hogy önmagával sűrítsem a levest. Úgy két teáskanálnyi Dán kéksajtot raktam bele, ami gyönyörűen elolvadt, isteni ízt biztosítva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése