2014. 11. 26.

Mango chutney

Imádom a csípős ételeket! Ehhez mérten minden világos ételt túlborsozok, a pirosakat meg a szüleim áltak készített erőspaprika krémmel 'rontom el'. Addig megyek, amíg csiklandozza a nyelvem, vagy picit zsibbasztja még a szájpadlásomat is. Nem teljesen egészséges, de gyerekkorom óta így szoktam meg. Érettségi után két évet Angliában töltöttem, az országnak azon részén, ahol sok indiai ember él. Ott ettem először és aztán szerencsére nagyon sokszor indiai ételt. Imádtam a Sanga's élelmiszer bolt illatát, amit már az utca elején lehetett érezni. Mindig azt hittem, hogy ezzel az életszakasszal az is lezárult, de most kicsit visszacsempésztem az élményt.
A mango chutney (csátni) egy nagyon izgalmas ízkombináció, ami erős, édes és fanyar is egyben. Ezt is az 1-es mérték ételének nevezem, mert mindenből 1 kell. Azaz, 1 jó érett, hámozott és dobókocka nagyságúra darabolt mangó, 1 diónyi nagyságú szintén meghámozott és lereszelt gyömbér, 1 evőkanál méz, 1 kávéskanál erőspaprika krém, 1 kávéskanál mustár, ami magos, 1 citrom facsart leve, 1 evőkanálnyi mazsola, 1 gyöngyhagyma aprítva, valamint egy fej fokhagyma préselve. Mindent egy kis méretű lábasba tettem és lassú tűzön összefőztem. Olyan mennyei illata lesz! Kis csattos üvegben tárolom és sült csirkéhez ajánlom rizsköret mellé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése