2015. 02. 04.

Almáspite

Néhány éve elvégeztem egy nemzetközi elsesegély tanfolyamot, ahol a megannyi hasznos információ mellett kézi, valamint gépi újraélesztést is tanultunk és szerencsére csak babán gyakoroltunk. Egyszerűen elsajátítható, de annál komolyabb a jelentősége annak a pár mozdulatnak, ami életeket menthet. Az Országos Mentőszolgálat Alapítványa egy nagyon vicces, mindössze bő 2 perces kisfilmben mutatja be azt a felelősséget, amivel sűrgősségi esetben valóban segíteni tudunk. A címe: 'Tartsd életben! Újraélesztés egyszerűen és gyorsan' Érdemes rákeresni a youtube-on! Ezt a videot Zsófi barátnőmtől kaptam néhány perccel ezelőtt és a 'Viber tanfolyamért' cserébe az almáspitém képét küldtem vissza neki. Egy perc sem telt el, a válasza annyi volt: ez gyönyörűűű! Küldöd a receptet is? :-)
Ha tényleg gyorsan kell valami finom, de könnyű és egyszerű, akkor nincs mese, az az almáspite. Egy tálban jól összedolgoztam 3 bögre zablisztet, fél csomag sütőport, egy tojást, 2 cm-nyi laktózmentes vajat olvasztott állapotában és kicsivel több, mint egy bögre tejet. A tejet fokozatosan adagolom mindig, hogy könnyebb legyen csomómentesre keverni. Minél hígabb a tészta, annál lágyabb lesz sütés után, de ha túl laza, akkor liszttel sűríthető. Egyenletesen elsimítottam sütőpapírral kibélelt tepsin és fél cm széles almakarikákat helyeztem rá. Az almát keresztben szeleteltem, eltávolítottam a magvacskákat és ettől a virágformájú közepe is szépen kirajzolódott. Megszórtam mandulával és 180fokon 35 perc alatt megsütöttem. Vagyis nem én, hanem a sütő :-)
Sem cukor, sem méz nincs benne, de a végén könnyen megszórtam porcukorral és almaszósszal tálaltam. Az almaszószt úgy készítettem, hogy egy almát apró kockákra vágtam, egy kis lábasban felöntöttem annyi vízzel, ami épp még nem érte el a tetejét, folyamatos kevergetés közben lassú tűzön megfőztem és villával összepréseltem. Természetesen!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése