2015. 01. 11.

Csilis forrócsokoládé

A négylábúm kedvében járva a cudar időben tett mindennapos séták kíméletlenül igénybe veszik a bőröm, így rendszeresen használok arcpakolásokat. Pár hete is vettem néhányat, köztük egy korábban még sosem próbált tejcsokoládésat is. Na, ennek ma jött el az első és sajnos egyben az utolsó ideje. Mivel csokit általában csak enni szoktam, tábla formában és alapvetően ismerkedési fázisban vagyok a csokis ételekkel, mert nem nagyon vagyok oda értük, így kompenzálva a tasakon olvasott utolsó leírási pontot, miszerint 'nagyon ízletes' azonnal készítettem egy csilis forrócsokit! 15 perc a pakolás, ez alatt elkészült, meg is ittam és irgalmatlanul édes lettem :-)
Készítettem egy nagyon laza kakaó pudingot. Egy kis lábasban csomómentesen összekevertem 1 jó púpozott evőkanál gluténmentes keményítőt egy szintén jó púpozott evőkanál nagyon jó minőségű kakaóporral és egy tojás sárgájával. Felöntöttem fél liter tejjel és lassú tűzön folyamatos könnyed keverés közben pudingot készítettem belőle. Sem cukrot, sem sót, sem egyéb édesítőt nem tettem bele, viszont egy mokkáskanálnyi csilipaprikával lódítottam az ízén. Amikor már majdnem készen volt beledobáltam fél tábla étcsokoládét, ami olyan gyönyörűen elolvadt, ezzel nagyon szép selymes állagot biztosítva az italnak.
Minél magasabb a kakaópor kakaóvaj tartalma és a csokoládé kakaótartalma, annál selymesebb. Érdemes jó minőségből főzni! Ha túl sűrű, akkor legközelebb kevesebb keményítővel javaslom, vagy több tejjel. A csili mennyiségéhez pedig az erő legyen mindenkivel!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése