2015. 05. 03.

Körteszószos tészta

Tegnap kemény napom volt. Vasaltam. Nem is akármit és abból nem is akármennyit. Sokat és sokáig. Eredményesnek mondhatom magam, de soha nem szerettem vasalni. Kaptam több trükköt, hogy lehet igazi élményként megélni, nekem ez tegnap sem sikerült. Hiába összpontosítottam arra milyen klasszul néz ki egyre jobban a gardrób belseje, egyszerűen ezt nem nekem találták ki. 3 teljes órán át álltam a vasalódeszka egyik oldalán és mint egy manufaktúrában le a vállfáról, kifordítás, jobb oldala, háta, bal oldala, jobb karja, bal karja, mandzsetta, gallér, vállfa. Ez 32x! Mennyire egyszerűbb főzni!
Az üvegtészta percek alatt elkészül. Csak forrásban lévő vízbe kell dobni és mire elnyeri a csodálatos fehér színét már tálalható is. Amíg forr a víz, majd benne fő a tészta, párhuzamosan a ragu is készülhet. Fél lilahagymát felaprítottam és 2 evőkanál vajon párolni kezdtem. Egy jó marék diót durván összevágtam és a hagymával pirítottam tovább. Aztán apróra felkockáztam egy körtét és a diós hagymához adtam. Az extra omlós dán kéksajt biztosítja azt a kellően sós, markáns ízt, ami az édes körtével kitűnő. 2 evőkanálnyi mennyiség biztosította belőle a szép krémes állagot. Pici frissen őrölt bors szinte kötelező a tetején!
A húsos változata úgy készülhet, hogy több zsiradékon a hagymával kockára vágott csirkemellet piríthatunk, aztán a folyamat változatlan. Most kérdezem én: vasalás közben mit lehet párhuzamosan csinálni? Na ugye! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése